ÉLMÉNYFESZTIVÁL - VII. Széchenyi Futam 3. nap

YouTube RSS

A kora reggeli szabaedzésekkel kezdődött az idei Széchenyi Futam versenynapja. Délelőtt időmérők, délután versenyfutamok váltották egymást. Rengeteg kísérőprogram tette színessé és családiassá az alternatív mobilitás nemzetközi fesztiválját. Nézze vissza, élje át újra az eseményekben gazdag rendezvény pillanatait!


19.13
Immár szokásosnak mondható, hogy a végleges eredményeket nem rögtön most, az eredményhirdetést követően, hanem a sok-sok kategória és díj miatt a későbbi napokban közöljük honlapunk. Megköszönve a három napon át tartó figyelmet azzal búcsúzunk, hogy szokásunktól eltérően további három napig megtekinthetőek a kategóriák győztes járművei az Árkád bevásárlóközpontban. Bízunk benne, hogy sikerült sok élményt begyűjteni az alternatív mobilitás világából!

BÓNUSZ
Az utolsó versenyszámot, az Elektro GO-KART zárófutamot követően, az eredményhirdetés előtt a rendezvény főszponzora, az Audi Hungaria Motor Kft. által a VII. Széchenyi Futamon bemutatott A6 hibrid mintegy befejező, a három napos programot megkoronázó járműként tett egy kört a versenypályán. Egy nullszériás dízel-elektromos autóról van szó, vagyis már nem prototípus, de kereskedelmi forgalomban még nem kapható - kézzel fogható bizonyítéka, hogy az alternatív hajtás komoly jövő előtt áll. Lehetőséget kaptunk, hogy elkísérjük a sofőrt, a világ legnagyobb motorgyárának munkatársát a különleges úton. Éltünk vele, alább látható az eredmény. Ugye, milyen ragyogó időben zajlott a futam?

A második Elektro GO-KART futam végeredménye:

1. evskart2: 23 kör
2. KDM - Kicsi, De Megy: 20 kör
3. M-KART: 20 kör
4. evskart1: 16 kör

18:21
Elrajtolt az utolsó futam, komoly sebességgel suhannak az elektromos go-kartok.


A Tanulmányautó kategória futamának végeredménye:

1. AOW-02: 35 kör
2. Aluminium Falcon: 35 kör (9.875 hátrány)
3. Dorothy: 35 kör (12.682 hátrány)
4. Buksi: 33 kör
5. Pneumobil: 32 kör
6. Pneumobil 002: 32 kör
7. Enlil: 27 kör
8. AOW-01: 20 kör
9. Puffogó: 18 kör
10. Kakukktojás 1.0: 7 kör
11. Kíjjó Mobil: 1 kör

18.07
Befejeződött a "cserefutam", hamarosan jövünk az eredményekkel. Ma még lesz egy Elektro GO-KART futam, utána teszünk egy kört az AUDI A6 hibriddel, ami egész nap ki volt állítva a pálya mellett, utána eredményhirdetéssel árul a VII. Széchenyi Futam.

17.56
Mindjárt véget ér a léghajtásúak futama, továbbra is legalább annyira mozgalmas a boxok körül az élet, mint a pályán.


17.25
A pneumatikus járművek futama maga a tömény izgalom, egy jármű sajos már ki is szállt a nemes küzdelemből. Nem csupán azért érdekes ez a menet, mert a járművek szélessége miatt minden előzés jelentős manőverezési készséget kíván, hanem azért, mert egy kicsit a Formula-1 világában érezzük magunkat. Ami ugyanis ott a kerékcsere, az jelen esetben a palackcsere. Pörög az élet a boxutcában és a pályán egyaránt.


16:57
Az izgalmak a futam végéig megmaradtak, hiszen gyakorlatilag az 1-es rajtszámú Gerundium tudta csak teljesíteni az (idő)távot, míg az utolsó körben kiálló Elek-Trike így is megnyerte a Prototípus kategóriát a versenyt korábban feladó Xity előtt. Bizonyos szempontból kifejezetten jól sikeült ez a verseny, hiszen kiderült, hogy a sebesség nem minden, a hosszú távú alkalmazhatóság komoly kihívásokat tartogat a fejlesztők számára.

A vegyes futam abszolút végeredménye:
1. FAG-Gerundium: 52 kör
2. Elek-Trike: 30 kör
3. Xity: 28 kör
4. Aranka: 19 kör

16.33
Nem várt izgalmak teszik fordulatossá a leghosszabb futamot, az "Aranka" nevű versenyautó ugyanis kiállni kényszerült a motorvezérlő elektronika túlmelegedése miatt - az élről esett ki, 20 másodperces előnyt adva fel. Úgy tűnik, a napsütés nem mindenkinek kedvez.

16.11
Átvették az aszfalt feletti uralmat a versenyautók és a prototípusok. Nyilvánvalóan kategórián belüli páros küzelmek várhatóak a kitartást kívánó egyórás futamon.

15.44
Hamarosan indul a versenyautók és prototípusok hosszú távú futama. Előtte mutatjuk a Hobbi kategória végeredményét:

1. GSM-800: 18 kör
2. Pannonrider: 18 kör
3. GSR-450: 17 kör
4. Easy Rider: 16 kör
5. BM Trike 10: 16 kör
6. P1: 14 kör


15.35
Az átalakított szériaautók versenyének végeredménye:

1. Choice: 20 kör
2. EMT48: 20 kör (21.852 hátrány)

Így küzdenek egymással és az idővel a Hobbi kategória indulói:


15.13
A Hobbi kategória járművei fognak most versenyezni, mindeközben a boxutcában továbbra is a meleggel küzdenek a sorukra várakozó csapattagok és járművek.


15.08
A biztos dobogós helyezés tudatában üldözi egymást diszkréten a pályán köröző két átalakított szériaautó. A látszólag egyhangú versenyszám nem kevésbé szól kitartásról, stratégiáról, jármű és sorfőrje állóképességéről, mint a többi futam.


14.30
A futamok közti szünetben szemeinket a kísérőprogramokra vetettük. Elsétáltunk az Eiffel-torony hasonmása mellett. Nemcsak a méretükben különböznek, hiszen az alterego újrahasznosítás révén született, "felesleges" italosdobozokból készült. Rögtön a szomszédságában található az a Fenntarthatósági tanösvény, ahol hétköznapi tárgyakól készített eszközök hívják fel a figyelmünket a környezettudtaos szemlélet egyszerűségére és fontosságára. Az alternatív hajtású járművek vezetését pedig nem lehet elég korán kezdeni, egy mini pályán erre minden csöppségnek lehetősége nyílik a versenypálya közelében. Ráadásul az "FBI" is tiszteletét tette a Győr belvárosában kialakított pályán, véradás is zajlik a futammal párhuzamosan.

14.17
A motorkerékpáros futam végeredménye:

1. Electron: 23 kör
2. GSM-300: 22 kör
3. Bíbic: 18 kör
4. Angell 389: 18 kör
5. GSM-800: 18 kör

14.04
Szoros versenyt eredményezett a motorkerékpárok futama, a befutó mégis sima lett. Hamarosan hozzuk az eredményeket, előtte a korábbi vegyes futam végsorrendje következik.

Napenergia
1. Pannon Rider 2.4: 56 kör
2. SZEsoCar: 46 kör

Tanulmányautó (a):
1. PEDELEC: 44 kör
2. Interceptor: 42 kör
3. P3: 34 kör

Hallják, hogyan köröznek a villanymotorok? Mi sem nagyon.

13.13
Rendületlenül köröznek a járművek a pályán, de már csak pár perc van hátra a talán legcsendesebb futamból. Le a kalappal a zárt karosszériában izzadó sofőrök előtt!

12.51
Amíg zajlik a napelemesek 45 perces futama, alább közöljük az Elektro GO-KART kategória futamának végeredményét:

1. evskart1: 24 kör
2. evskart2: 22 kör
3. KDM - Kicsi, De Megy: 19 kör
4. M-KART: 18 kör


12.37
Délutánra váltva máris az izgalmak vették át a főszerepet a "Nádor Ringen". Kiélezettnek nem, izgalmasnak azonban nagyonis nevezhetjük az imént leintett Elektro GO-KART futamot -gumicsikorgás, előzések, hegyes kanyarok. Elektromos hajtás ellenére kompromisszumnak nyoma sincs vezetési élmény tekintetében. Ezt követően elrajtoltak a napelemesek és néhány tanulmányautó. Panaszra aligha lehet okuk előbbieknek.


11.15

Újabb időeredmények.

Hobbi kategória:
1. Pannonrider - Hófehérke: 50.033
2. GSR-450: 50.168
3. Easy Rider: 1:00.277
4. BM Trike: 1:04.472
5. P1: 1:05.029
GSM-800: -

Széria-átalakítás:
1. Choice: 2:23.360
2. EMT48: 2:23.843


11.01
Meleg van.

10.55
Jönnek az alternatív hajtású motorok időeredményei. A "beszélő motor" a jelek szerint nem csupán PR-ban erős...

Motorkerékpár:
1. Electron: 1:18.733
2. GSM-3000: 1:21.049
3. Bíbic: 1:42.837
4. GSM-800: 1:47.940
5. Angell 389: 1:56.007


10.22
Újabb időeredmények jönnek.

Napenergia:
1. Pannon Rider 2.4: 47.043
2. SZEsoCar: 56.685

Tanulmányautó:
1. Interceptor: 37.580
2. Kakukktojás 1.0: 54.225
3. Pneumobil: 56.325
4. Puffogó: 56.325
5. AOW-02: 58.906
6. Pneumobil 002: 59.498
7. Buksi: 1:04.144
8. Dorothy: 1:04.288
9. Aluminium Falcon: 1:06.387
10. PEDELEC: 1:06.542
11. AOW-01: 1:06.583
12. Enlil: 1:13.022
13. P3: 1:18.003
Kíjjó Mobil: -
Pneudesign: -

10.10
Az időmérő futamok talán egy kicsit kevésbé látványosak, mint a versenyszámok, így érthetően növekszik a kísérőprogramok népszerűsége. Van belőlük bőven, érdemes kipróbálni a mobilitás témakörét érintő különlegességeket!










10.02
Ne feledjék: a Széchenyi István Egyetem mögött található Mobilis Interaktív Kiállítási Központtól indul a Mobilis-busz a futam helyszínére, majd vissza! A járat megáll a Megyeházánál is. A Nádor aluljárótól az alábbi időpontokban indul a 19 méter hosszú Credo: 10.00, 11.30, 14.30, 15.30. A Mobilistől a Nádor aluljáró felé indul: 10.30, 12.00, 15.00, 17.00.

9.52
Íme az első időeredmények:

Elektro GO-KART:
1. evskart1: 27.016
2. evskart2: 28.602
3. M-KART: 30.244
4. KDM - Kicsi, De Megy: 33.489

Versenyautó:
1. Aranka: 1:02.368
2. FAG-Gerundium R: 1:10.483

Prototípus:
1. Xity: 1:31.204
2. Elek-Trike 1.0: 1:50.652


9.28

Nincs időmérés időmérük nélkül. Megmutatjuk, hol "születnek" az eredmények, s mutatjuk az aktuális képeket, videókat. Tessék kijönni a helyszínre, a Mobilis fifikus fizikusai már bűvészkednek, az Audi Q5 hibrid váza is saját kezűleg tesztelhető!

8.51
Megtörtént a versenyzők eligazítása, kezdődnek az időmérők. Folyamatosan közöljük az eredményeket.

8.05
Nagyon vártuk már ezt a napot, el is jött nagyszerű idővel, kreatív technológiai megoldásokkal, lelkes versenyzőkkel. Minden adott az értékes programhoz. Hamarosan startolnak az időmérő edzések, alább láthatóak a reggeli képek.